Konstantinos Maleas | Κωνσταντίνος Μαλέας
Santorini | Σαντορίνη
1924 – 1928
Oil on canvas 75 x 107 cm | Λάδι σε μουσαμά, 75 x 107 εκ.
The painter has placed his easel at an elevated position in order to paint the beautiful white Cycladic chapel, surrounded by humble island houses. In the foreground, according to his habit, Maleas has placed wide house terraces in order to lead the viewer’s eye to explore the background. A winding courtyard wall is our “cue,” leading the eye to the deep blue sea and the island of Kameni with its dormant volcano. The horizon is placed near the top, allowing for a mere strip of turquoise sky, in which float white, stylised clouds with golden linings. Along blue and white, other prevailing colours are brown, chestnut and grey. The shades are purple and blue, according to the Impressionist principles, which were subsequently confirmed by colour photography. SOURCE: National Gallery
Ο ζωγράφος έστησε το καβαλέτο του ψηλά, για να ζωγραφίσει το όμορφο λευκό κυκλαδίτικο εκκλησάκι, που περιβάλλεται από τα ταπεινά νησιώτικα σπίτια. Στο πρώτο επίπεδο, όπως το συνήθιζε ο Μαλέας, τοποθέτησε τα πλατιά δώματα των σπιτιών, για να σπρώξει το βλέμμα του θεατή να εξερευνήσει το βάθος. Ένας αυλότοιχος, που φιδοσέρνεται, μας «ξεναγεί», οδηγώντας το βλέμμα μας ως τη βαθιά γαλάζια θάλασσα και ως το νησάκι της Καμένης με το σβησμένο ηφαίστειο. Ο ορίζοντας ανεβαίνει πολύ ψηλά, αφήνοντας μονάχα μια λωρίδα ουρανού σε χρώμα τυρκουάζ, όπου κυκλοφορούν λευκά σχηματοποιημένα σύννεφα με χρυσές παρυφές. Οι κυρίαρχοι τόνοι, εκτός από το μπλε και το λευκό, είναι το καστανό, το φαιό, το γκρίζο. Οι σκιές είναι μαβιές και γαλάζιες, σύμφωνα με το δίδαγμα του Ιμπρεσιονισμού, που επιβεβαίωσε η έγχρωμη φωτογραφία αργότερα. ΠΗΓΗ: Εθνική Πινακοθήκη